עד 7 ימי עסקים למשלוח (97% מהמשלוחים מגיעים תוך יומיים) יתכנו עיכובים בעקבות עומסי החג

האם מערכת המיזוג ברכב צריכה טיפול?

ראשי חלקי חילוף לרכב בלוג האם מערכת המיזוג ברכב צריכה טיפול?
  • מערכת המיזוג ברכב היא מערכת מורכבת אך ישנן כמה דרכים להבטיח שתיהנו ממנה לאורך זמן, אז מה אנחנו צריכים? ספיקת אוויר מספקת, סינון מזהמים איכותי, וקירור או חימום מספיקים.

    airc

    בעשור האחרון כמעט לכל הרכבים נוספה מערכת סינון פנימית בתוך הרכב, פילטר פנימי הנקרא מסנן אבקנים מצוי בפתח היניקה של האוויר לתוך יחידה המיזוג המרכזית, מסננים אלו יכולים להיות ניטרליים או בעלי שיכבה של פחם פעיל אשר מסנן את האוויר בצורה טובה יותר ומונע כניסת מזהמים מבחוץ.

    רוב יצרני הרכב ממליצים להחליף את המסנן פעם בשנתיים או כל שני טיפולים, אנו ממליצים בחום להחליף כל שנה את מסנן האוויר במזגן לטובת בריאותכם ותו לא.

    אז החלפנו מסנן אבקנים במערכת המיזוג...מה הרווחנו? גם סינון מזהמים ואוויר נקי יותר וגם ספיקת אוויר גדולה יותר ובכך שיפרנו את יכולת הקירור של חלל הרכב.

    מסנן אבקנים למזגן הרכב אפשר בהחלט להחליף לבד או לפנות למוסך ולבקש שיחליפו (זה תהליך מהיר ולא יקר).

    לעיתים אנו נתקלים בעיקר בהפעלת המזגן או החימום בריח רע של עובש שיוצא מתריסי האוורור, ובכן בעיה זאת יכולה לנבוע משני גורמים עיקריים:

    ·         כאשר מסנן האבקנים לא מוחלף הצורה סדירה מצטבר לכלוך ליד פתח הניקוז של המים המצטברים בפעולת המזגן, לכלוך זה כאשר הוא רטוב מהווה כר גידול לבקטריות ועובשים.

    ·         לא הרבה אנשים יודעים אבל פתחי יניקת האוויר בסירקולציה פנימית ברכב נמצאים מתחת לכיסא הנהג והנוסע, איפה המקום שהכי פחות מנקים ברכב? היכן מצטברות כל שאריות הבמבה של הילדים שעשו חגיגה במושב האחורי? בדיוק! עכשיו תחברו לחות ושאריות מזון והתוצאה תהיה עובשים ובקטריות ריחניות במיוחד.

    אז איך מונעים? פשוט מחליפים מסנן אבקנים פעם בשנה ודואגים לניקיון הרכב גם במקומות הנסתרים מתחת למושבים הקדמיים.

    איך מטפלים שכבר יש ריח רע? ישנם 2 פתרונות פשוטים:

    ·        רימון אנטי בקטריאלי, קל לשימוש וברוב המקרים פותר את הבעיה.

    ·        תרסיס קצף אנטי בקטריאלי אשר מחטא את יחידת המזגן הפנימית כולה, התרסיס הוא יותר מורכב לשימוש אבל כל אחד יכול לעשות זאת.

    אנו ממליצים לבצע את פעולת הניקוי ביחידת המזגן ולאחר מכן להפעיל גם את רימון המזגן ובכך לחטא לחלוטין את הרכב מבקטריות ועובשים למיניהם.

    מבצע רימון אנטי בקטריאלי + תרסיס חיטוי במחיר מבצע!

     המזגן לא מקרר מספיק? הנה עובדה שרבים לא מכירים:

    מערכת הקירור ברכב מאבדת בין 6-10% מהגז שלה כל שנה...רוב הסיכויים שלאחר שנתיים שלוש תהיו חייבים להגיע למוסך על מנת לבצע בדיקה ומילוי מחדש של המערכת.

    מה עם מערכת החימום? ובכן... הפעלה של מערכת החימום כמה פעמים בשנה תמנע תקלות עתידיות ותאריך את חיי המערכת... חשוב לזכור כי יש להשתמש בנוזל קירור איכותי בלבד במערכת הקירור של המנוע (מערכת זאת מפיקה את החום למערכת החימום ברכב).

    שיהיה חורף חם וקיץ קריר...

    צוות פארטקליק

פורסם 20 בספטמבר 2018

ע"י כתב המערכת

רוצים לקבל ישירות למייל?

טלפון whatsapp 1 חזרה מעלה
X

בחר את הרכב שלך

  • שדה חובה 1
  • שדה חובה 2
  • שדה חובה 3
  • שדה חובה 4
  • 5
  • נקה שדות