“
רישיון הרכב החדש יישלח אליכם באמצעות הדואר כחודש לפני פקיעת תוקף הרישיון הנוכחי. על פי הנחיות משרד התחבורה, אם לא קיבלתם את הרישיון החדש עד שבועיים לפני פקיעת תוקף הרישיון הנוכחי, יש לפנות למוקד השירות של המשרד, או לסניף רשות הרישוי הסמוך למקום המגורים כמו כן אפשר לשלם ולקבל במקום רישיון בסניפי סופר פארם מסוימים.
יש לשלם את אגרת הרישיון לפני ביצוע מבחן הרישוי. את מבחן הרישוי יש לבצע לפני פקיעת תוקף רישיון הרכב הנוכחי.
למבחן הרישוי יש להביא את טופס אגרת הרישוי (מוחתם בחותמת הבנק), תעודת זהות של בעל הרכב (או תעודת זהות ואישור ייפוי כוח במקרה שאדם אחר מבצע את תהליך הרישוי עבור הבעלים) ותעודת ביטוח חובה בתוקף.
על פי כללי משרד התחבורה, רכב פרטי חדש פטור ממבחן רישוי בתום השנתיים הראשונות לעלייתו לכביש אך בעליו חייב בתשלום אגרה.
בעלי רכב שגילו 15 שנים ויותר, נדרשים לבצע בדיקה מקדימה של מערכת הבלמים במוסך מורשה, ולהציג אישור על תקינותה במועד מבחן הרישוי (אישור תקינות בלמים).
רכבים מיושנים (מעל 19 שנים) נדרשים למבחן רישוי פעמיים בשנה ואישור רכב מיושן ממוסך מורשה
רכבי אספנות (מעל 30 שנים) נדרשים למבחן רישוי רק פעם בשנה ואישור רכב מיושן ממוסך מורשה
אם הרכב לא יעבור את מבחן הרישוי, הבוחן יצייד אתכם בטופס שבו יופיעו הליקויים שהתגלו במהלך הבדיקה. מבחן רישוי חוזר יתבצע רק לאחר שהליקויים יתוקנו.
אם מדובר בכשל טכני באחת ממערכות הרכב, תידרשו בעת המבחן החוזר להציג אישור של מוסך מורשה המעיד על תיקון הליקויים בצירוף חשבונית.
כאמור, מבחן הרישוי בודק את תקינותן של מערכות מרכזיות ברכב. לכן מומלץ לבצע בדיקה מקדימה של מערכות אלה, ולמנוע עוגמת נפש במהלך הטסט. מה כדאי לבדוק:
צמיגים – צמיג יבש, שחוק או סדוק לא רק יכשיל אתכם בטסט – הוא גם עלול להתפוצץ ומהווה סכנה ממשית. לא לשכוח: לוודא לחץ אוויר נכון בצמיגים, חשוב לדעת כי על הצמיגים בכל סרן (קדמיים ואחוריים) יהיו מאותו סוג ודגם.
מגבים – יש לבדוק שלהבי הגומי אינם יבשים או סדוקים, להפעיל את המערכת ולוודא שהמגבים אכן מנקים כראוי את שמשות הרכב.
מערכת האורות – על כל רכיבי המערכת לפעול כהלכה: האיתות, אורות בלימה, אורות מעבר, אורות דרך, אורות ערפל, אורות נסיעה לאחור (רוורס), וגם התאורה של לוחיות הרישוי (בדיקה קלה שאפשר לבצע לבד לפני הטסט).
שונות – שברכב נמצאים גלגל רזרבי, מגבה (ג’ק), אפוד זוהר, משולש אזהרה ופח אשפה קטן (בדרך כלל לא בודקים…אבל אם בדקו ואין אז נכשלתם).
זיהום אוויר – בדיקה שמכשילה כלי רכב רבים. אפשרות ראשונה: ביום הטסט יש לרכוש תוסף ייעודי להפחתת זיהום האוויר (ניתן לרכוש אצלנו באתר את התוספים הטובים ביותר שיש), להוסיף אותו למיכל הדלק ולנסוע נסיעה רגילה במשך כמחצית השעה, כדי לאפשר לחומר לנקות את המערכת.
בדיקות מקדימות באמצעות מוסך (מומלץ בחום ורוב המוסכים מבצעים זאת בחינם)
לצורך ביצוע בדיקות מקדימות של מערכות מורכבות יותר ברכב – כמו, למשל, מערכת ההגה, בלמים, מתלים ומערכת הפליטה – נדרש סיוע של מוסך. אם מדובר במוסך הקבוע שבו מטופל הרכב, על פי רוב לא ייגבה תשלום עבור הבדיקה, או שהתשלום יהיה סמלי.
כדאי לדעת: חלק מהמוסכים מספקים שירות של העברת טסט תמורת תשלום. במסגרת זו, תבוצע לרכב בדיקה מקדימה מקיפה, יתוקנו ליקויים שיתגלו, עובד של המוסך ייסע במקומכם למכון הבדיקה (לאחר שתספקו לו את המסמכים הדרושים, בתוספת ייפוי כוח) ויחזיר לכם את הרכב עם מדבקת הרישוי החדשה.
עצה טובה לפני הטסט
רכב נקי, חיצונית ופנימית, משאיר רושם של רכב מטופל – ומרשים את הבוחן. רכב מלוכלך עלול ליצור רושם של רכב מוזנח – ואז הבדיקה במהלך מבחן הרישוי עשויה להיות קפדנית עוד יותר מהרגיל.
בהצלחה מצוות פארטקליק
“